Sidor

måndag 15 november 2010

Dagens fiende...

... är onekligen vädret.

Det är nämligen så att min mamma länge har pratat om att häcken måste klippas och så, men ingen har haft tid. Den är nämligen rätt lång och stor så det är rätt stökigt med höga stegar och allt.

Så eftersom det är hennes födelsedag idag tänkte jag överaska henne och klippa häcken medan hon är på jobbet.
Jag hade en bild framför mig hur jag la en kvist från häcken och häcksaxen i hallen ihop bundna med en rosett och ett litet grattis-kort. :)

Så ja satte väckarklockan på 7 så ja skulle ha gott om tid. Klev upp och satte sömnigt på mig kläderna ja förberett kvällen innan. När jag skulle kolla hur många grader det var ute på termometern i fönstret märkte jag hur grått det såg ut ute...

Naturligtvis ösregnar det just idag...


Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. :( Hela presenten blev förstörd av regnet...

Hmm.. Får hitta på något.. Har ett par timmar på mig.

1 kommentar:

  1. Vilken bra idé...en presenttipsblogg. Det är ju det eviga eländet att komma på trevliga presenter. Roligt att du är med i min utlottning. Lycka till // Eva

    SvaraRadera